Iron Fists | Air Soft Gaming
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Air Soft | Gaming
 
HemIron FistsSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 redigt gott

Gå ner 
+2
Jogge
molle
6 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
molle

molle


Posts : 50
Rep : 0
Join date : 10-08-02
Age : 42
Location : Landskrona

redigt gott Empty
InläggRubrik: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetor aug 05, 2010 1:46 am

tycker det är redigt gott att laget går framåt igen och inte bara står och stampar. Med dages insats från jogge jag och bella har vi snart våran egna bana klar med fattas dock lite till och tycker det e dax att visa att iron fist är mer än bara ett gäng som träffas och lirar airsoft utan även hjälper sina kamrater och lagspealare för banbygget gynar oss alla och skulle blivit klart om alla bara la manken till en sista dag och efter bygget skulle vi kunna ta en grillning och ett invigningsspel nu lider allas semestrar mot sitt slut så vi får väll sikta in oss på en lördag eller söndag och jag låter eddie få välja datum då han är den ända i laget jag vet jobbar helg så håll koll här ett datum dyker upp snart.
Till överst på sidan Gå ner
Jogge

Jogge


Posts : 104
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 34
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetor aug 05, 2010 4:08 pm

Kunde inte skrivit det bättre själv, allas järna nävar behövs för att vi ska funka som ett lag med andra ord gubbar och kärringar mohaha Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Iska

Iska


Posts : 92
Rep : 0
Join date : 10-07-26
Age : 33
Location : Marieholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre aug 06, 2010 11:47 am

Instämmer med ovanstående,
Laget skall ju fungera både internt och externt, hjälpa till vid eventuella byggen och planeringar. Dessutom går det snabbare, smidigare och lättare om vi alla hugger i varsin skyffel och börjar gräva. Lite smuts under naglarna skadar inte mer än några fåtal nagelband.
Bygget kräver ju planering och tid, färdigställs inte under ett förlopp av en dag. Det lär ta längre tid inklusive mer slit ju färre vi är.
I onsdags kom vi en bra bit på vägen, vi gjorde klart långsträckan, uppskattningsvis 17 meter.
Innebär dock inte att vi är klara, utan finns gott och väl mycket som skall göras.

Ses bland vättarna i skogen jocolor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.uponfive.blogg.se
Daft_Edd

Daft_Edd


Posts : 82
Rep : 0
Join date : 10-07-25
Location : Klippan

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre aug 06, 2010 8:52 pm

Bra jobbat gubbar och tanter! Very Happy

Jag lovar att jag ska kolla upp ett datum som passar fint så får vi har lite träff så vi kan fixa och umgås!
Till överst på sidan Gå ner
molle

molle


Posts : 50
Rep : 0
Join date : 10-08-02
Age : 42
Location : Landskrona

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre aug 06, 2010 11:36 pm

låter fint Eddie hoppas du hade redigt gott väder på semestern.
Till överst på sidan Gå ner
kodden89

kodden89


Posts : 49
Rep : 1
Join date : 10-07-25
Age : 35
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimeons sep 22, 2010 10:38 pm

Tycker att vi fastnat i forumet, ingen som skriver?
Till överst på sidan Gå ner
Piere

Piere


Posts : 56
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 33
Location : Ballingslöv

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimeons sep 22, 2010 11:14 pm

Nej men fan va man ska läsa.
Till överst på sidan Gå ner
Iska

Iska


Posts : 92
Rep : 0
Join date : 10-07-26
Age : 33
Location : Marieholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetor sep 23, 2010 8:19 pm

Jag instämmer Matte. Vi hade ju visserligen ett möte för snart två veckor sedan, där vi kom upp med viktiga punkter gällande lagets utveckling samt nya idéer. Men trots detta saknar vi regelbundna träningar och moment. Samtidigt kan jag förstå att ekonomin inte alltid räcker till men träningar i sin helhet borde inte bli en alltför stor börda tycker jag.
Nu har jag själv haft det lite svårt att få ekonomin att gå i hop, sedan har jag legat sjuk en hel del. Även om mötena är av stor betydelse tycker jag att träningarna är det laget får ut mest av.
Forumet lär ju bli mer aktuellt när vi också blir det.


Ses bland vättarna i skogenjocolor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.uponfive.blogg.se
Jogge

Jogge


Posts : 104
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 34
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimelör sep 25, 2010 12:47 pm

Kollar man på det så har vi inte gått särskilt långt framåt i utvecklingen, visst vi har haft det hära mötet, men sedan efter det så har det inte hänt ett skit. Allt handlar om prioritering och jag anser att de flesta i laget väntar sig att allt sköter sig själv, med andra ord man förväntar sig att en viss person ska sköta rubbet/ en viss minoritet. Vi är ett lag som börjar bli större men det blir inte större och bättre om man inte sammarbetar. Hjälps man inte åt så landar allt oftast på en person och det är helt fel , då kan alla lika gärna köra enmansarme om det ska va på det viset. Här har alla rätt att skriva och lägga upp trådar, det är ingen som är utnämd till att göra ditten och datt hehe.

Jag vill se fler aktiva som vågar lägga upp spel som dem vill åka på, då menar jag att dem ska lägga upp det spel som dem vill åka till. Där dem skriver upp sig först i listan som förste anmäld. Man ska inte sitta och vänta på att andra ska skriva upp sig först.

Vi måste sikta högt kamrater!
Cool
Till överst på sidan Gå ner
Iska

Iska


Posts : 92
Rep : 0
Join date : 10-07-26
Age : 33
Location : Marieholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimesön sep 26, 2010 7:15 pm

Allt handlar om prioriteringar.
Dessutom förväntas inte allt jobb ligga på en person, det krävs mer laganda och samarbete från min synvinkel. Att gräva ute i skogen kanske inte faller alla in i smaken, men det måste göras, främst för att vi ska kunna ha eventuella spel samt för att inte överstiga vår satta deadline.


Ses bland vättarna i skogen jocolor
Till överst på sidan Gå ner
http://www.uponfive.blogg.se
kodden89

kodden89


Posts : 49
Rep : 1
Join date : 10-07-25
Age : 35
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimemån okt 04, 2010 10:09 pm

Tänkte på det om vi kunde fixa en sniper-grupp. vi har ju alpha, Bravo och kanske t.ex Foxtrot som innehåller bara snipers?
Till överst på sidan Gå ner
Piere

Piere


Posts : 56
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 33
Location : Ballingslöv

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetis okt 05, 2010 1:44 am

Då blir du ju ensam sniper. Det finns inga andra snipers just nu och de vi har kan arbeta tillsammans med alpha och bravo.

Sniper i ensam skyttegrupp låter som bra kanonmat för fienden.
Till överst på sidan Gå ner
kodden89

kodden89


Posts : 49
Rep : 1
Join date : 10-07-25
Age : 35
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetis okt 05, 2010 3:15 am

snipers är en ensamvarg
Till överst på sidan Gå ner
Daft_Edd

Daft_Edd


Posts : 82
Rep : 0
Join date : 10-07-25
Location : Klippan

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetis okt 05, 2010 6:00 pm

Nej inte riktigt, de ingår i en grupp dessutom så har en sniper alltid en spoter med sig.
Till överst på sidan Gå ner
Piere

Piere


Posts : 56
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 33
Location : Ballingslöv

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetis okt 05, 2010 7:08 pm

kodden89 skrev:
snipers är en ensamvarg
I battlefield och CoD kanske.
Daft_Edd skrev:
Nej inte riktigt, de ingår i en grupp dessutom så har en sniper alltid en spoter med sig.
Om man inte har en DMR i gruppen men det är skarpskytt.
Till överst på sidan Gå ner
Jogge

Jogge


Posts : 104
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 34
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimetis okt 05, 2010 8:39 pm

det är mkt som vi kan göra gott folk, det hela handlar om vilja och prioriteringar!
Till överst på sidan Gå ner
kodden89

kodden89


Posts : 49
Rep : 1
Join date : 10-07-25
Age : 35
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimeons okt 06, 2010 6:18 am

Det skulle va kul att ha en sniper-grupp men ändå ha samarbete/radiokontakt med bravo & alpha
Till överst på sidan Gå ner
Piere

Piere


Posts : 56
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 33
Location : Ballingslöv

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimeons okt 06, 2010 10:57 am

kodden89 skrev:
Det skulle va kul att ha en sniper-grupp men ändå ha samarbete/radiokontakt med bravo & alpha

På storspel kan det vara en fördel att ha en grupp med sniper och en spotter som flankar en position med radiokontakt.

Just nu måste vi dock satsa på att ha en spelbar Alpha och Bravo med minst 4 i varje för att vi ens ska kunna göra en strategisk skillnad.
Till överst på sidan Gå ner
Daft_Edd

Daft_Edd


Posts : 82
Rep : 0
Join date : 10-07-25
Location : Klippan

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimeons okt 06, 2010 8:24 pm

Som läget är nu skulle jag helst se att vi hade en grupp med ett sniper team i, jag tror det hade vatt bäst med tanke på hur många vi är i laget och vår utrustning...
Till överst på sidan Gå ner
Iska

Iska


Posts : 92
Rep : 0
Join date : 10-07-26
Age : 33
Location : Marieholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre okt 08, 2010 12:34 pm

Är det någon utöver Matte som har möjlighet att köra Sniper då? Annars hade det varit bäst tills vi fixat fler medlemmar eller eventuellt när någon av oss övriga väljer det. Att utforma ett team nu när vi bara har en sniperskytt blir kanske lite onödigt :-)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.uponfive.blogg.se
Daft_Edd

Daft_Edd


Posts : 82
Rep : 0
Join date : 10-07-25
Location : Klippan

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre okt 08, 2010 1:52 pm

I ett sniper team har man bara en med prickskytte gevär den andra har en automatkarbin, oftast med något typ av kikarsikte på, för att skydda den andre + att han har kikare för att leta upp mål.
Bara lite info om hur det fungerar.
Till överst på sidan Gå ner
Iska

Iska


Posts : 92
Rep : 0
Join date : 10-07-26
Age : 33
Location : Marieholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimefre okt 08, 2010 6:35 pm

Uppskattar informationen eftersom jag inte är jätte insatt i hur allt fungerar än.
Har vi så att vi kan utforma ett sniper team då?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.uponfive.blogg.se
Piere

Piere


Posts : 56
Rep : 0
Join date : 10-07-20
Age : 33
Location : Ballingslöv

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimelör okt 09, 2010 5:02 pm

Kitler ville köpa dragunov och köra sniper men det är framtidsplaner som inte händer på ett bra tag.
Till överst på sidan Gå ner
kodden89

kodden89


Posts : 49
Rep : 1
Join date : 10-07-25
Age : 35
Location : Hässleholm

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimesön okt 10, 2010 5:35 pm

jag ska skaffa en dragunov inom 1 månad Razz fjäderdriven då
Till överst på sidan Gå ner
Daft_Edd

Daft_Edd


Posts : 82
Rep : 0
Join date : 10-07-25
Location : Klippan

redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitimesön okt 10, 2010 6:18 pm

Klart vi har folk att sätta ihop ett sniper team, Matte har ju sniper sen är vi ju ganska "många" med automatkarbin så det är inget problem!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





redigt gott Empty
InläggRubrik: Sv: redigt gott   redigt gott Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
redigt gott
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Iron Fists | Air Soft Gaming :: Toppen :: Allmänt-
Hoppa till: